Sok autótulajdonos szinte hallani sem akar arról, hogy a kocsit szervizbe kell vinni, hiszen ez azt jelenti, hogy fény derül a hibákra és az bizony pénzbe kerül majd. A turbó motoros autóknál pedig szinte mindig gondot okoz a turbo alkatrészek beszerzése, hiszen egy átlagos autószerelő műhely nem arra van berendezkedve, hogy ilyen különleges autókat ellásson.
Ennek ellenére egy héten belül akármilyen turbó hiba orvosolható, ha tudja a szerelő, hogy mire van szüksége. Akár külön is le tudja rendelni azokat az alkatrészeket, amelyekkel újjá tudja varázsolni ezt a berendezést. Ha nem olyan nagy a baj, akkor egy jól összeállított, instant turbó felújító készlet is megteszi, amelyben a legkritikusabb tömítések és kis alkatrészek vannak benne.
Egy ilyen szett ára átlagosan 15.000 Forint körül mozog. Azonban, ha komolyabb szerkezeti eltérés, kopás vagy egyéb sérülés miatt szorul szervizelésre, akkor sokkal drágábbak a szükséges turbo alkatrészek. Az ilyesmivel foglalkozó weboldalakon általában árat sem lehet találni erről, csupán akkor, ha egyénileg kéri le az ember azt.
Ekkor pontosan meg kell adja az autója típusát, köbcentijét, lóerejét és a turbó adatait is ahhoz, hogy ajánlatot tudjanak adni a változó geometriás turbó belső alkatrészeire. Néha olyannyira tönkremegy az összes kis és nagy alkatrész, hogy egy becsületes autószerelő megmondja, hogy azokat nem érdemes egyenként kicseréltetnie, hiszen többe kerülne, mint újat venni. Ezt azonban csak nagyon súlyos esetben szokták állítani. Gyakoribb az, hogy egy turbó alkatrésszel megoldható a gond.
A változó geometriás turbó meghibásodásai általában jellemzőbbek, mint a fix geometriásak. Tulajdonképpen az előnyük válik a hátrányukká, vagyis a plusz forgó részek rajta könnyebben eltömődhetnek és érzékenyebbek a korom lerakódására. Már olyan vékony réteg letapadásra is intenzíven reagálnak, amely egy fix geometriásnak meg se kottyan. Mindenki tudatában kell legyen ennek, amikor változó geometriás turbó beszerelése mellett teszi le a voksát.