Hasznos, de nem mindig jó a digitális oktatás

digitális oktatás

A 20210-ban berobbanó koronavírus-járvány nagyon sok új dolgot hozott magával. Bár pont a gyermekek az a korosztály, akik a legkevésbé vannak kitéve a veszélynek, mégis megszűnt a megszokott módon történő iskolába járás és beköszöntött a digitális oktatás korszaka. Ez egy ideális világban nagyon jó dolog lenne, de a valóságban főként korlátokat jelent.

A technikai fejlettség sem minden esettben állt azon a szinten, hogy fennakadás nélkül kivitelezhető legyen, de ami tény, hogy sokat haladt előre a digitális oktatás minden téren. A gyakorlatnak köszönhető, hogy többéves fejlődésen esett át a rendszer és végül működővé vált, még ha nem is teljesen zökkenőmentesen.

A gyermekek egy része nagyon örült ennek, akárcsak a tanárok, hiszen megszűntek a bejárással való problémák, viszont a társas érintkezések hiánya végül sok lelki gondot és a kapcsolatokban való visszafejlődést eredményezett. A digitális oktatás színterén inkább a hibrid rendszer nyújthatná a megoldást, hiszen így, akik valamiért kimaradni kényszerülnek a suliból, otthonról követhetik nyomon az órákat.