A megfelelő keréktárcsa- és gumiméret kiválasztásakor nem az esztétikum, hanem az autó teljesítménye és megfelelő működése a legfontosabb. A Kia alufelni a futómű képességeinek teljes kiaknázását kell szolgálja, aminek köszönhetően a verda úgy fog működni, mint ahogy azt a tervezők és mérnökök megálmodták, papírra vetették és legyártották.
Persze a megfelelő Kia alufelni kiválasztása nem nehéz, hiszen az autó kézikönyvében pontosan meg van adva, hogy mit hogyan kell. Amikor persze valaki újítani szeretne, gyakran fut bele megtévesztő, nehezen értelmezhető, ellentmondó adatokba. A szélesebb gumiknál és felniknél azonban ki lehet térni a pozitív oldalára az egésznek.
Amint felszerelte az ilyen kereket az ember, egyből érezhető a rövidebb fékút, a jobb vonóerőátadás és persze kanyarodáskor a nagyobb stabilitás. De van ennek egy negatív része is. Megnő a fogyasztás és a kormányerőigény a szélesebb gumi és Kia alufelni miatt, arról nem is beszélve, hogy nagyobb a gördülési zaj, esőben nagyobb a felúszási veszély és síkos úton előbb elveszti a tapadást.
Említést érdemel itt még az a negatívum, amiről nem igazán lehet hallani: a túl széles kerék, tehát Kia alufelni és gumi párosa ronthatja az egyenesfutást, a járgány úgymond sétálós lesz. De tudni kell, hogy leginkább ez rövid tengelytávú, kis- és kompaktautóknál fordulhat elő.
Az alacsony oldalfalú gumival szerelt Skoda Octavia felni
A gumik kiválasztásakor gondolni kell a felnikre gyakorolt hatásukra is. Például, ha alacsony oldalfalú abroncsról van szó, akkor a Skoda Octavia felni sokkal sérülékenyebb lehet. Emiatt is fordulnak a szakemberekhez a tulajok az egyengetés vagy a görgőzés miatt, hogy kijavítsák a sérüléseket.
Ezért is jó választás a váltóméreten belül a nagyobb átmérőjű keréktárcsa. Az ilyen Skoda Octavia felni esetén kisebb lesz az oldalfal-deformációja, így kanyarodáskor ívtartóbbak, nem kúsznak le nagy terhelésnél az ívről. Ami még tény, hogy így a hirtelen kormánymozdulatok során pontosabban irányíthatóvá válik a négykerekű.