Egy cég vagy egy termék népszerűsítésére számtalan megoldás létezik. A marketing terén jártas szakemberek döntésén múlik, hogy mikor milyen technikákat vetnek be a cél érdekében. A már meglévő ügyfeleknek gyakran kedveskednek reklámajándék osztogatásával, így hálálva meg a hűségüket.
Ezek többnyire egyszerű, nem nagy értékű, de igen hasznos dolgok. Ugyanakkor ezek kiváló reklámfelületnek is számítanak, hiszen tartalmazzák a cég emblémáját, nevét, sőt, gyakran az elérhetőségét is.
A leggyakoribb ilyen reklámajándék a golyóstoll, kulcstartó, zsebnaptár és a sapka. Persze ezek mellett, más hasonló tárgyak is szóba jöhetnek. Gyakran olyan termékek is lehetnek, amelyeket az adott cég gyárt vagy forgalmaz.
A reklámajándék szerepe tehát főleg a figyelemfelkeltés, ezért az új ügyfelek szerzésére is kiválóan alkalmas, nemcsak a hűségesek megjutalmazására. Különböző kampányok során, gyakran vetik be ez a népszerű fogást, hiszen viszonylag olcsó és sokkal közvetlenebb módja az emberek megszólításának, mint például egy televíziós reklám.