A cégek ismernek minden olyan reklámozási formát, amely kedvező a számukra. Az emberek lépten nyomon olyan hirdetésekbe botlanak, amelyek nem kerülik el figyelmüket. Az óriási figyelemfelkeltő hidetések szinte vonzzák a szemet. Ezzel pedig könnyebben el tudnak adni egy terméket a gyártók. A plakát egy nagyméretű hirdetmény. Ez grafikai és tipográfiai elemek felhasználásával készül. A vizuális kommunikáció klasszikus formája. Témájuk szerint a legfontosabbak a kereskedelmi, a politikai és a kulturális plakátok. A nagyméretű plakátokat poszternek nevezik. Napjainkban a plakátokat ofszet nyomdai eljárással készítik, a gyártás sebessége az előkészítési technológiának köszönhetően pár órára rövidült. A mai korszerű nyomdák nemcsak az előkészítés és a nyomtatás sebességét tudták jelentősen növelni, hanem pl. az árajánlatok elkészítését is online végezhetjük. Egy plakát a polgári fejlődés terméke, a nagyvárosi életforma része. A 19. század második felében terjedt el, amikor a nyomdatechnika alkalmassá vált nagymennyiségű és nagyméretű falragaszok előállítására. A plakát felragasztása már nem a nyomda hatásköre, ehhez meg lehet találni városszerte a „szakavatott” cégeket.